Linuxové noviny | Leden 1998 | ||||
| |||||
Časem jsem přišel na algoritmus, který vezme původní obrázek a vygeneruje o trochu zvětšený tak, že některé body posune a dopočte jenom několik nových detailů. Tím se ušetří většina (90%) výpočtů. Přes noc jsem to potom naprogramoval. Přestože animace byla pořád dost pomalá, Thomasovi se to moc líbilo. A tak místo objevování Ameriky jsme několik dalších dnů programovali a do týdne byla hotová první verze XaoSe. Přidali jsme několik dalších množin a optimalizací (hlavně to, že pokud program počítá nový pixel uprostřed jednolité oblasti, předpokládá, že pixel bude mít stejnou barvu). Postupem času se k vývoji přidalo několik dalších programátorů a tak v poslední verzi 3.0 (kterou hodlám pustit do světa co nejdříve) už toho XaoS umí docela hodně - 10 různých množin, 22 obarvovacích módů, přehrávání animací, truecolor atd. Podporuje SVGAlib, X11, DOS, plan9, AA, curses, BeOS, OS/2 a Macintosh. Distribuce také obsahuje úvod do fraktálů, příklady atd. Základem je pořád stejný algoritmus, ale přidali jsme ještě unrolling smyček, periodicity checking, boundary detection a další algoritmy, a tak je XaoS přibližně dvakrát rychlejší, než předchozí verze. Doufám, že se Vám bude líbit. Domácí stránka je na adrese http://www.paru.cas.cz/~hubicka/XaoS a vývojové verze 3.0 najdete na ftp://ftp.ta.jcu.cz/pub/linux/hubicka/XaoS/experimental. |